Pričetek Festivala Lent v znaku plesa in gibanja
sobota
27. 06. 2015
Vdih. Izdih. Akcija. Reakcija. Lovec in plen. Mitski boj, ki že od pradavnine kroji našo percepcijo realnosti in nas skorajda podzavestno usmerja skozi reševanja izzivov, je bil v središču včerajšnje predstave Sezona lova, s katero se je uradno pričelo 16-dnevno dogajanje v sklopu letošnjega Festivala Lent. V njej slovaški koreograf Milan Tomášik daje vpogled v telesno strukturo, posameznikovo dojemanje samega sebe, drugega in skupine ter vodi v zgodbo, ki presega psihologijo posameznika, lova, skupine. To ni samo zgodba o medsebojnih odnosih. Je zgodba o svetu in človeštvu; proces, ki nam kaže utrinke naše norosti, egoizma, ranljivosti, trenutkov lepega.
»Že od vsega pričetka izvajanja Odprte plesne scene v sklopu Festivala Lent smo se trudili, da bi gibalna umetnost predstavljala enega izmed nosilnih temeljev vsakoletnega festivalskega programa. V letošnjem letu smo prvič dobili priložnost, da lepote gibanja predstavimo na tako eminentnem prizorišču ob tako posebni priložnosti in vesela sem, da so plesalci pod budnim vodstvom koreografa in vodje Milana Tomášika to nalogo izvrstno opravili ter publiki predstavili dinamično in vsebinsko raznoliko plesno dogajanje,« je včerajšnji otvoritveni dogodek letošnjega Festivala Lent opisala producentka za ples in idejni vodja programa Odprta plesna scena – Minka Veselič Kološa, ki je letos prvič dobila priložnost s plesno predstavo obeležiti začetek največjega mariborskega festivala.
Obiskovalce je ob padcu mraka pričakalo edinstveno plesno doživetje, v katerem so Tina Valentan, Špela Vodeb, Aja Zupanec, Jan Rozman, Alessandro Sollima in Milan Tomášik ob čustveno nabitih violinskih in godalnih glasbenih podlagah skladatelja Vladimira Godára v dveh dejanjih pričarali dinamično, moderno in na čase rahlo abstraktno gibalno zgodbo, polno emocij in stopnjevanja napetosti z občasnim humornim vložkom. Z odlično solažo je v drugi polovici predstave navdušila predvsem Tina Valentan, gledalci pa so z aplavzom nagradili tudi pevske vložke in satirični »dvoboj plesalcev na smrt«. Z odzivi obiskovalcev je bila zadovoljna tudi Veselič Kološeva, ki v letošnji odločitvi, da se Festival Lent ne prične z velikim po(m)pom, vidi priložnost za izpostavljanje mnogokrat spregledanega vidika festivala: »Sama Festivala Lent nisem nikoli sprejemala kot neke festivalske veselice, temveč ga že od vsega začetka cenim prav zaradi resnejših umetniških vsebin, ki mariborski kulturni vsakdanjik napolnijo s vsem, kar oboževalci med letom pogrešamo. Mogoče pa nam lahko letošnji izzivi služijo kot izhodišče za razmislek, kakšne vrste festival si Mariborčani želimo in zaslužimo.«
Čeprav je predstava obeležila pričetek festivala, pa ni bila prva v sklopu letošnje 24. Odprte plesne scene, ki je s programom pričela že 23. junija v Lutkovnem gledališču Maribor in bo plesne navdušence pred koncem pogostila še s solistično predstavo hrvaškega performerja in koreografa Matije Ferlina Sad Sam Lucky, ki je nastal kot fizični odgovor na ustvarjanje slovenskega avantgardističnega pesnika Srečka Kosovela. Predstavo si bo mogoče ogledati prihajajoči ponedeljek, 29. junija, v prostorih LGM.
Nazaj na Novice